კომპლექსური შემაჯამებელი დავალება მუსიკაში VI კლასის მოსწავლეებმა წარმოადგინეს თემაზე - ხმოვანი კინო - მუსიკის როლი ხმოვან კინოში. დავალება ითვალისწინებდა მუსიკის შესაბამისობის დადგენას უხმოდ ნანახი ფილმების ფრაგმენტებთან, პოსტერის შექმნას და პრეზენტაციას.
პირველ ეტაპზე მოსწავლეები გაეცვნენ კომპლექსური დავალების არსსა და პირობას; პრეზენტაციის მახასიათებლებს. ხმოვან კინოსთან დაკავშირებული წინარე ცოდნის
გააქტიურების შემდეგ, მოსწავლეებმა იხილეს დოკუმენტური კადრები ინგლისელი კინორეჟისორის - სერ ალფრედ ჰიჩკოკის შესახებ და გაეცვნენ სასპენსის რაობას.
მეორე ეტაპზე მოსწავლეებმა რამდენჯერმე დაკვირვებით ნახეს ეპიზოდები ფილმებიდან - „ვერტიგო“ (რეჟისორი: ა. ჰიჩკოკი) და „გაღმა ნაპირი“ (რეჟისორი: გ. ოვაშვილი) მუსიკალური ფონის გარეშე და მოისმინეს მუსიკალური ფრაგმენტები, რასაც მოჰყვა მსჯელობა, განხილვა. ყურადღება გამახვილდა სამიზნე ცნებებსა და მკვიდრ წარმოდგენებზე.
კომპლექსური დავალების ბოლო ეტაპზე მოსწავლეებმა შექმნეს პოსტერები და პრეზენტაციით წარსდგნენ კლასის წინაშე. მოსწავლეებთა მუშაობა კომპლექსურ დავალებაზე მიმდინარეობდა დიდი დაკვირვებით, ყურადღება გამახვილდა ფილმის ნებისმიერ დეტალზე, მუსიკალური ენის ყველა ელემენტზე. ვფიქრობთ, ამგვარ დავალებებზე მუშაობა მართლაც რომ კომპლექსურად ავითარებს მოსწავლეთა აზროვნებას, ხედვას, ფანტაზიას, წერისა და მეტყველების კულტურას და ა.შ.
მოსწავლეთა თქმით, მათ არასოდეს უნახავთ ფილმი ასე გააზრებულად, ნანახსა და მოსმენილს შორის პარალელისა და შესაბამისობის ძიებით.
კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობა ხელს უწყობს მოსწავლეთა ჰარმონიულ განვითარებას და შედეგები თანდათანობით უფრო თვალსაჩინო იქნება.