მოსწავლეებმა წარმოადგინეს პრეზენტაცია ელექტროლიზის თემაზე, სადაც დაწვრილებით განიხილეს ელექტროლიზის პროცესი, მისი მიმდინარეობის პრინციპი და პრაქტიკული მნიშვნელობა. პრეზენტაციაში ყურადღება იყო დათმობილი ელექტროლიზის პროცესების რაოდენობრივ შეფასებასა და ფარადეის კანონების დახმარებით, თუ როგორ შეიძლება ელექტროდებზე გამოყოფილი ნივთიერების რაოდენობის დადგენა.
მოსწავლეებმა თემა წარმოაჩინეს ძალიან საინტერესოდ. თითოეული მათგანი პროექტის მომზადებასა და პრეზენტაციაში აქტიურად იყო ჩართული.2022 წლის 02 მაისს ისტორიისა და გეოგრაფიის მოყვარულთა კლუბი შეიკრიბა საკმაოდ მნიშვნელოვან თემაზე სასაუბროდ. შეხვედრას უძღვებოდა კლუბის ხელმძღვანელი, სკოლის ისტორიის მასწავლებელი ქ-ნი იზა გარსენიშვილი.
ნაციზმის იდეოლოგია-პოლიტიკური დანაშაული XX საუკუნე უმნიშვნელოვანესი მოვლენებით გამოირჩევა კაცობრიობის ისტორიაში. პირველი მსოფლიო ომის შემდგომ პერიოდში მსოფლიოს სხვადასხვა ადგილას ჩამოყალიბდა ტოტალიტარული სახელმწიფოები, რომელთა შორის განსაკუთრებული ძალმოსილებით გამოირჩეოდა ნაცისტური გერმანია, რომელმაც XX საუკუნის 30-იანი წლების ბოლოს მეორე მსოფლიო ომი წამოიწყო. ნაციზმის იდეოლოგიის მიზანი იყო გერმანული რასის უპირატესობის პროპაგანდა და ბრძოლა სხვა „დაბალი" რასების წინააღმდეგ. ჰიტლერის ნაცისტური იდეოლოგიის მთავარი მამოძრავებელი ძალა გახდა ანტისემიტიზმი, რომელიც პრაქტიკად აქცია და ებრაელების მასობრივად გასანადგურებლად მთელი სისტემა-„სიკვდილის ბანაკების" ქსელი შექმნა. 1942 წელს ვანზეეს ნაცისტურ კონფერენციაზე შეიმუშავეს რაიხის მტრების განადგურების ეფექტური გეგმა-გაზით მოწამვლა. დაიწყო საკონცენტრაციო ბანაკების აღჭურვა გაზის კამერებითა და კრემატორიუმებით. გეგმა მკაცრად იყო გასაიდუმლოებული. მის შესახებ საკუთარ მოსახლეობასაც კი უმალავდნენ. გეგმა სამი წლის მანძილზე სრულდებოდა და მილიონობით ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა.
ფილმი „ბიჭი ზოლიან პიჟამაში" შექმნილია ჰოლოკოსტის თემაზე (სცენარის ავტორი: მარკ ჰერმანი). ფილმში რეალურად ასახულია ნაციზმის სახე ორი პატარა ბიჭის ცხოვრების მაგალითზე.
ფილმის ნახვის შემდეგ, VII-VIII-IX კლასების მოსწავლეებმა მოაწვეს ფილმის განხილვა, დაგმეს ჰოლოკოსტი და იდეოლოგია, რომელიც ადამიანის მთავარ უფლებას-სიცოცხლის უფლებას საფრთხეს უქმნის.2022 წლის 29 აპრილს VI კლასმა წარმოადგინა პრეზენტაცია - „რენესანსიდან იმპრესიონიზმამდე“. ეს იყო კომლექსური შემაჯამებელი დავალება, რომელიც მოსწავლეებისაგან მოითხოვდა ორი მხატვრული მიმდინარეობის განხილვას:
1. აღორძინების პერიოდის ხელოვნება, რა პერიოდს მოიცავს ეს მიმდინარეობა, როდის და სად ჩამოყალიბდა. მისი მხატვრული მახასიათებლებით (ფორმა, ფერი, კომპოზიცია, პერსპექტივა, სივრცე ნახატში) და ამ ეპოქის მთავარი მახასიათებლით - ადამიანის, როგორც პიროვნების წინა ხაზზე წამოწევით.
2. იმპრესიონისტი და პოსტიმპრესიონისტი მხატვრების შემოქმედება. როდის და სად შეიქმნა იმპრესიონიზმი. ამ მიმდინარეობის ძირითადი მხატვრული მახასიათებლები( ფერი, ფორმა, კომპოზიცია ), რა ტექნიკური ხერხებით და როგორ ხატავდნენ ეს მხატვრები. რა როლი მიუძღვით მათ ხელოვნების შემდგომ განვითარებაში.
3. ამ ორი მიმდინარეობიდან, თითოეულმა მოსწავლემ ამოირჩია ერთი ხელოვანის ილუსტრაცია და დაახასიათა ხელოვნების ნიმუში ზემოთ მოყვანილი მახასიათებლების გათვალისწინებით. მოახდინა მათი მხატვრული ანალიზი. /მასწ.: ქ. თვაური/















