image
image
image
image
image
სიახლეები
მცენარეების დარგვა სკოლის ეზოში. (V კლ)
2022 წლის 21 აპრილიდან სკოლა "ივერონის" მოსწავლეებმა დაიწყეს სკოლის ეზოში მცენარეთა დარგვა. აქტივობა განხორციელდა სასკოლო პროექტის ფარგლებში, რომელიც ეძღვნება დედამიწის საერთაშორისო დღეს. მე-5 კლასის წამოწყებას ეტაპობრივად შეუერთდებიან სხვა კლასები.
ომი და ეკოლოგია  (IX კლ)

ომი - უდიდესი ტრაგედიაა არა მარტო მონაწილე ქვეყნებისათვის, არამედ მთელი მსოფლიოსათვის. უამრავი შეწყვეტილი სიცოცხლე - მებრძოლები, მოხუცები, ქალები, ბავშვები; დანგრეული და განადგურებული ქალაქები, სოფლები და ვინ მოთვლის კიდევ რა...

ომის დროს რა თქმა უნდა, არავინ ფიქრობს ეკოლოგიურ პრობლემებზე. 

             ნებისმიერი სამხედრო ოპერაციის ჩატარება იწვევს გარემოს განადგურებას. მაგალითად, მაღლა ასაფეთქებელმა იარაღმა შეიძლება დიდი ზიანი მიაყენოს როგორც სახმელეთო საფარს, ისე ტყეებისა და მინდვრების მაცხოვრებლებს. მტრის დასამარცხებლად უმარტივესი გავრცელებული მეთოდია წყლის მოწამვლა და ხანძარი. ომში ტყეები მიზანშეწონილად ნადგურდება, რადგან ტყეები ნებისმიერ დროს ემსახურებოდა უსაფრთხო თავშესაფარს ჯარისათვის, რომლებიც პარტიზანულ ომს აწარმოებდნენ. ყველა ომის დროს განადგურდა ტყეები. შედეგად, ეს მიწები უმეტესწილად უდაბნოდ გადაიქცა. ამის კონკრეტული მაგალითია 1964—1975 წლებში მიმდინარე ვიეტნამის ომი.

         ატომური იარაღის გამოყენების პოტენციური შედეგი იქნება ხანძრები, ბირთვული ზამთარი, შეიცვლება კლიმატი, ატმოსფეროში გაიფანტება ჭვარტლი, რომელიც დედამიწას მზის სინათლეს დაუფარავს. კვლევებმა აჩვენა, რომ ბირთვული ზამთარი მკვეთრად შეცვლიდა ოკეანეებს და სავარაუდოდ, გაანადგურებდა მარჯნის რიფებსა და საზღვაო ეკოსისტემას.

         კიდევ ერთი მიზეზი არის უზარმაზარი სამარხები, რომლებიც დიდი ბრძოლის ადგილებზეა დარჩენილი. როდესაც ცხედრები იშლება, იქმნება შხამები, რომლებიც წვიმების  ან მიწისქვეშა  წყლით შედიან წყლის ობიექტებში. ეს შხამები ასევე ანადგურებენ ცხოველებს სამარხის ადგილზე. ამის მაგალითია 1380 წელს კულიკოვოს მინდორზე მონღოლების წინააღმდეგ ბრძოლის დროს დაღუპული 120 ათასი  მებრძოლის სამარხი.

    თუმცა, ქიმიური და ატომური იარაღის გამოყენების გარეშეც შეიძლება  დიდი ზიანი მიაყენოს ომმა ბუნებას. XIV საუკუნეში საქართველოში თემურ-ლენგის ლაშქრობებმა გამოუსწორებელი ზარალი მიაყენა საქართველოს: თემურ-ლენგის ბრძანებით გაიჩეხა ვენახები, ქერქი გააძრეს ხეებს: განსაკუთრებით თუთის ხეები  გააჩანაგეს და აბრეშუმის ჭიას საკვები მოუსპეს.

       არც ანტიკური სამყარო ყოფილა გამონაკლისი. რომაელებს ბუნების განადგურებაში დიდი გამოცდილება ჰქონდათ, მაგალითად: ძვ. წ.-აღ 149-146 წლებში მიმდინარე III  პუნიკურ ომში გამარჯვებულმა რომაელებმა კართაგენის ტერიტორია გადახნეს და ნაყოფიერ მიწაზე მარილი მოაყარეს. ეს მიწები უვარგისად იქცა არა მხოლოდ სოფლის მეურნეობისათვის, არამედ მცენარეთა სახეობების უმეტესობის ზრდისთვის.

     ეს საკითხები  კონკრეტული მაგალითებით წარმოადგინეს  IX კლასის მოსწავლეებმა თავიანთ ნამუშევრებში, რომლებიც სასკოლო პროექტში ფარგლებში მომზადდა. /ისტორია - ი. გარსენიშვილი/

ტყის განადგურების უარყოფითი შედეგები  (VI კლ)

სასკოლო პროექტის - „ეკლოგიური პრობლემები“ - ფარგლებში მოსწავლეებმა ისაუბრეს ტყის მნიშვნელობაზე. ტყე დედამიწისათვის, დედამიწის ეკოლოგიურ სისტემათა მთლიანი კომპლექსისათვის, გლობალური და სასიცოცხლო ფაქტორია...ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია ჟანგბადის და ნახშირორჟანგის ბალანსის დონის განსაზღვრა. ბიოსფეროში ჟანგბადის 60%-ზე მეტს გამოყოფს ხმელეთის მცენარეულობა და მისი მთავარი კომპონენტი - ტყე.

პროექტის მომზადების პერიოდში მოსწავლეებმა მოიძიეს საყურადღებო ინფორმაცია - ერთი ჰექტარი შერეული ტყე წელიწადში ატმოსფეროდან შთანთქავს 13-17 ტონა ნახშირორჟანგს და გამოყოფს 10-15 ტონა ჟანგბადს.

ასევე მოსწავლეებმა განსაზღვრეს, თუ რამდენი კგ ჟანგბადი ესაჭიროება ერთ ადამიანს წელიწადში. და  რამდენი ადამიანის სამყოფ ჟანგბადს გამოყოფს წელიწადში  1ჰა ტყე. მოსწავლეებმა მარტივი გათვლებით დაადგინეს, რომ  1ჰა ტყე გამოყოფს დაახლოებით 78 - 118 ადამიანის სამყოფ ჟანგბადს.

განისაზღვრა 1 ჰა ტყე წლის განმავლობაში რამდენ ტონა (50-70 ტონა) მტვერს ფილტრავს. გამოთვალეს რამდენ ტონა მტვერს გაფილტრავს საქართველოს ტყეები მთლიანად.

/მათემატიკა - ნ. შაროვი/ 
ქიმიური დაბინძურებით გამოწვეული ეკოლოგიური პრობლემები  (VIII კლ)

2022 წლის 20 აპრილს სასკოლო პროექტის ფარგლებში  „ეკოლოგიური პრობლემები“  VIII კლასის მოსწავლეებმა წარმოადგინეს პრეზენტაცია ქიმიაში სახელწოდებით - „ქიმიური დაბინძურებით გამოწვეული ეკოლოგიური პრობლემები“. პრეზენტაციაზე მათ ხაზგასმით ისაუბრეს    ქიმიური დაბინძურებით გამოწვეულ  საკმაოდ მძიმე ეკოლოგიურ  პრობლემებზე. ესაა:  სითბური ეფექტი, ოზონის შრის გამოფიტვა, მჟავა წვიმები.  ასევე გავეცანით გარემოს მნიშვნელოვან დამაბინძურებლებს, ნავთობი, პესტიციდები,  ზედაპირულად   აქტიური ნივთიერებები, მძიმე მეტალები (ტყვია და დარიშხანი),  ნახშირბადის მონოოქსიდი, გოგირდისა და აზოტის ოქსიდები და სხვა. /ქიმია - თ. ბაკაშვილი/

აბსტრაქცია პოლოს სტილში   (IX ლ)

IX კლასის მოსწავლეებმა სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გაკვეთილზე, შექმნეს ნამუშევარი ამერიკელი აბსტრაქციონისტი მხატვრის - ჯექსონ პოლოს სტილში.  /მასწ.: ქ. თვაური/

საკონტაქტო ინფორმაცია

თბილისი, დიდი დიღომი, გიორგი ბრწყინვალეს 41ა
2 53 56 68; 2 53 56 69
599 71 10 40; 599 04 40 14
www.iveronischool.ge







Facebook

ღონისძიებები

დამშვიდობება IV კლასთან    (IV ლ)
დღეს სკოლაში გაიმართა IV კლასის მოსწავლეთ გამოსაშვები ღონისძიება, რომელიც სავსე იყო „სევდანარევი“ ღიმილით, მოგონებებით პირველი კლასიდან დღემდე, მადლიერებით მასწავლებლების, აღმზრდელისა და მშობლების მიმართ, ვინც ყოველ ნაბიჯზე მხარს უჭერდნენ სწავლის და მეგობრობის გზაზე. ღონისძიება სავსე იყო ლექსებით, სიმღერებით, ცეკვებით.
„ანბანთან დამშვიდობება!“

გაირბინა კიდევ ერთმა სასწავლო წელმა…

ჩვენმა პირველკლასელებმა მთელი წელი გულმოდგინედ იშრომეს კლასის დამრიგებელთან - ლალი ჯოხაძესთან, აღმზრდელებთან - ლამარა ჯიშკარიანთან და ნონა გოგუასთან ერთად.  დღეს კი ისინი არაჩვეულებრივად  წარსდგნენ მასწავლებლებისა და მშობლების შინაშე - საზეიმოდ გააცილეს ანბანი“!

ბედნიერ დასვენებას და ხალისიან დღეებს ვუსურვებთ ჩვენს პატარებს!

ინტეგრირებული ღონისძიება - ქართული და ისტორია     (XI კლ)

დამოუკიდებლობის დღისადმი მიძღვნილ ინტეგრირებულ ღონისძიებაზე: ,,ეღირსებაო ლუხუმსა ლაშარის გორზე შადგომა" (ქართული და ისტორია) XI კლასის მოსწავლეებმა წარადგინეს ვაჟა-ფშაველას ლირიკის ანთოლოგია; გუნდურად წაიკითხეს რამდენიმე ლექსი, ისტორიული ექსკურსის საშუალებით გაიხსენეს თავისუფლებისათვის ბრძოლის ეპიზოდები.

თავისუფლებისა და დამოუკიდებლობის მისაღწევად ქართველ ხალხს მრავალსაუკუნოვანი ბრძოლა დასჭირდა ხან იარაღით, ხან--კალმით. ბრძოლას კი, როგორც ჩანს., ყოველთვის ჰქონდა აზრი - დღეს ჩვენი ქვეყანა დამოუკიდებელია. მოკლე ისტორიული ექსკურსით მოსწავლეებმა ქრონოლოგიურად წარმოადგინეს თავისუფლებისათვის ბრძოლის ეპიზოდები (მასწ.-ები: ე. კაციტაძე და ი. გარსენიშვილი)