შპს კერძო სკოლა „ივერონი“ გთავაზობთ რუსული ენის შემსწავლელ უფასო წრეს IX კლასის მოსწავლეთათვის. წრის ხელმძღვანელია რუსული ენის მასწავლებელი ქ-ნი ნუნუ ჭუბაბრია.
მისია - განათლებული და ჰარმონიულად განვითარებული პიროვნების აღზრდა.
მიზანი:
Ø მოსწავლეების სასწავლო და შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
Ø რუსული ენისადმი, როგორც სასწავლო საგნისადმი ინტერესის გაღვივება, თვალსაწიერის გაფართოება;
Ø მოსმენისა და ეფექტური კომუნიკაციის უნარების განვითარება;
Ø კრიტიკული აზროვნების განვითარება
შედეგები:
Ø წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა ორგანიზაციული მუშაობის, მოსმენის, ელემენტარული კომუნიკაციის, შემოქმედებითი უნარების განვითარებას;
Ø მოსწავლეები უფრო მეტი ინტერესით შეისწავლიან რუსულ ენას, გაიღრმავებენ
ცოდნას, დაინტერესდებიან რუსული ლიტერატურით;
Ø მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ მეტყველების კულტურასა და კრიტიკული აზროვნების უნარს;
Ø რუსული ენისადმი სიყვარული ხელს შეუწყობს მათ ინტერკულტურულ განვითარებას და ტოლერანტ პიროვნებად ჩამოყალიბებას:
Ø შემატებს მოსწავლეებს თვითშეფასებისა და თავდაჯერებულობის უნარს,
პასუხისმგებლობის გრძნობას;
Ø საკვლევაძიებო მუშაობისა და ღონისძიებების დაგეგმვა - წარმართვას.
წრის დახასიათება
წრე მიზნად ისახავს რუსული ენისადმი, როგორც სასწავლო საგნისადმი, მოსწავლეების ინტერესის გაღვივებას, ავთენტური ტექსტის მოსმენა-გაანალიზების ( რომელიც პრიორიტეტულია სწავლების ამ ეტაპზე), ანალიტიკური უნარის, გონებრივი და ფსიქო-ემოციური პოტენციალის, თანამშრომლობითი და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას. ლექსიკური მარაგის თავისუფლად გამოყენებას კომუნიკაციის დროს, წარმოთქმის ნორმების დახვეწას უშუალოდ რუსული ენის შესწავლას.
მოსალოდნელი შედეგები
მიმართულება: მოსმენა
უცხ.ს.V.1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, ინტერვიუ) სხვადასხვა თემაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს საუბრის ძირითად თემას/საკითხებს;
·
ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, რა, სად, როდის, რომელი,
როგორი, რამდენი, რატომ და სხვა);
·
საუბრის
შინაარსიდან გამომდინარე,
გამოაქვს დასკვნა თანამოსაუბრეთა ხასიათის, საქმიანობის, ინტერესების,
სოციალური მდგომარეობისა და მათ შორის არსებული ურთიერთობის
(მეგობრული,
კონფლიქტური, საქმიანი, დიდი ხნის ნაცნობები,
ახლადგაცნობილები და სხვა) შესახებ;
·
ინტონაციით განასხვავებს სათქმელის მოდალობას (შეკითხვას,
თხოვნას,
მოთხოვნას,
საყვედურს,
სინანულს,
გაპროტესტებას);
უცხ.ს.V.3. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ცოცხალი მეტყველების/ჩანაწერის მოსმენისას იშველიებს არავერბალურ ელემენტებს (ხმის ტემბრს, ინტონაციის, მიმიკას, ჟესტიკულაციას, სხვადასხვა ტიპის ხმაურს, ლოგიკურ მახვილებს, ილუსტრაციას, სქემას);
· ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების მნიშვნელობას ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (საკომუნიკაციო სიტუაცია, კონტექსტი);
· ინიშნავს უცნობ სიტყვებს მათი მნიშვნელობის გასარკვევად;
· მიზნის შესაბამისად ცვლის მოსმენის სტრატეგიას: ზოგადი შინაარსის გასაგებად ეყრდნობა ნაცნობ სიტყვებს, არავერბალურ ელემენტებს და ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას, კონტექსტს, სასაუბრო თემას;
· კონკრეტული ინფორმაციის ამოსაცნობად შეარჩევს კონკრეტულ საყრდენებს, მათზე ამახვილებს ყურადღებას საჭირო ინფორმაციის ამოსაკრებად;
· იხსენებს, სხვა საგნებში რა ტიპის სტრატეგია გამოუყენებია ინფორმაციის მოსმენისას, ადარებს ძველ და ახალ გამოცდილებას, გამოაქვს დასკვნები;
· მსჯელობს, რომელ სასწავლო თუ ცხოვრებისეულ სიტუაციაში შეიძლება გამოადგეს გამოყენებული/განხილული სტრატეგიები.
უცხ.ს.V.4. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის, კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამოიცნობს მთავარ თემას/საკითხებს;
· ამოიცნობს ტექსტის ზედაპირზე (ექსპლიციტურად) მოცემულ ფაქტობრივ ინფორმაციას;
· ტექსტს ყოფს შინაარსობრივ ნაწილებად;
· განარჩევს ფაქტს ვარაუდისაგან;
· აჯგუფებს ინფორმაციას სხვადასხვა ნიშნით;
· ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა მონაკვეთში მოცემულ ფაქტებსა და მოვლენებს შორის არსებულ კავშირს (მიზეზ-შედეგობრივი, შეპირისპირებითი, პირობითი, ინდუქციური და სხვა) და გამოაქვს სათანადო დასკვნა;
· ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა ნაწილში მოცემულ ინფორმაციებს შორის არსებულ ლოგიკურ კავშირებს;
· აკავშირებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას საკუთარ გამოცდილებასთან და ამის საფუძველზე გამოაქვს დასკვნა.
უცხ.ს.V.6. მოსწავლეს შეუძლია ადაპტირებული მოთხრობის/ ნოველის წაკითხვა და გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· სათაურს გააზრებულად აკავშირებს ტექსტთან;
· ამოიცნობს მოვლენათა თანამიმდევრობას;
· ამოიცნობს მთხრობელს, პერსონაჟებს;
· ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, სად, რატომ, რა მიზნით და სხვა);
· ამოიცნობს მთავარ და მეორეხარისხოვან პერსონაჟებს;
· განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათ საქციელს;
· ამოიცნობს პერსონაჟებს შორის არსებულ ურთიერთობებს;
· ახასიათებს პერსონაჟებს როგორც ექსპლიციტურად მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, ისე შინაარსის გააზრების საფუძველზე;
· ნაწარმოებში გამოყოფს სიუჟეტის განვითარების საფეხურებს (დასაწყისი, ამბის მსვლელობა, დასასრული);
· ამოიცნობს მოვლენათა და პერსონაჟთა ავტორისეულ შეფასებებს.
უცხ.ს.V.9. მოსწავლეს შეუძლია ხმამაღლა წაიკითხოს ტექსტი/ნაწყვეტი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· შეარჩევს ტექსტს/ნაწყვეტს, რომლის წაკითხვაც უნდა აუდიტორიის წინაშე;
· წაკითხვამდე გაიაზრებს ტექსტის შინაარსს;
· შინაარსის შესაბამისად ცვლის მეტყველების ტემპს, ხმის ტემბრსა და სიმაღლეს;
· ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციებს;
· სასვენი ნიშნების ფუნქციით იყენებს ინტონაციას;
· შინაარსის მიხედვით იყენებს მიმიკა-ჟესტიკულაციას;
· კითხვის პროცესში ცდილობს მხედველობითი კონტაქტის დამყარებას აუდიტორიასთან;
· მეტყველებს გარკვევით და მკაფიოდ.
უცხ.ს.V.21. მოსწავლე იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურის თავისებურებების მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამოიცნობს ტექსტში ასახულ სოციოკულტურულ გარემოს და ავლებს პარალელს მშობლიურ სოციოკულტურულ გარემოსთან (აღმსარებლობა, ცხოვრების წესი, დღესასწაულები, ზნე-ჩვეულებები, ქვეყნის ადმინისტრაციული მოწყობა, ისტორიული ეპოქის თავისებურებები და სხვა);
· ამოიცნობს ილუსტრაციებში/ ტექსტებში ასახულ კულტურის, საყოფაცხოვრებო რეალიებს;
· ავლებს პარალელს უცხოურ და მშობლიურ კულტურებს შორის, პოულობს მსგავსებებს, განსხვავებებს;
· კორექტულად გამოთქვამს საკუთარ აზრს, შეხედულებას, დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებურებებზე მსჯელობისას;
· იჩენს ინტერესს ადამიანთა განცდების, დამოკიდებულების მიმართ;
· ავლებს პარალელებს, პოულობს და აღნიშნავს ანალოგიებს, განსხვავებებს საკუთარ და სხვათა სულიერ სამყაროებს შორის (განცდები, განწყობილებები, დამოკიდებულებები);
· ამოიცნობს ანდაზების, ფრაზეოლოგიზმების მნიშვნელობას და პოულობს მათ შესატყვისს მშობლიურ ენაში.
სამუშაო განრიგი:
ა) შეხვედრის რაოდენობა: 15 შეხვედრა (კვირაში ერთხელ) ;
ბ) შეხვედრის დღე და დრო: ოთხშაბათი; 1415 სთ.
გ) შეხვედრის ხანგრძლივობა: 45 წთ.
წ რ ი ს ს ა მ უ შ ა ო გ ე გ მ ა
№ |
საკითხი |
აქტივობა |
რესურსი |
დრო |
1
|
წრის მიზნებისა და ამოცანების გაცნობა.
|
პრეზენტაცია, სამოქმედო გეგმის გაცნობა; · · მოლოდინებისა და შეხედულებების ურთიერთგაცნობა; · დისკუსია აღნიშნულ თემაზე; რუსული ენის ცოდნის მნიშვნელობის გააზრება; · ლექსიკური მარაგის გამდიდრება; · რუსულ ენაზე გამონათქვამების შერჩევა, მათი მნიშვნელობის განმარტება; |
ფლიპჩარტი მარკერი მინისტიკერები ლექსიკონი
რვეული
დასარიგებელი მასალა: „გამონათქვამები რუსულ ენაზე“ |
18.09 |
2 |
რუსი პოეტები: სერგეი ესენინი. |
ვიდეო და აუდიო მასალის გაცნობა: ბიოგრაფია, პროფესიული ცხოვრება, პირადი ცხოვრება, გარდაცვალება.
|
კომპიუტერი მოსასმენი მასალა ტექსტები ლექსიკონი
|
25.09 |
3 |
ლექსები რუსულ ენაზე- სერგეი ესენინის პოეზია |
ლირიკულ ნაწარმოებზე წარმოდგენის შექმნა და მისი მნიშვნელობის გააზრება; ლექსების მოსმენა და შერჩევა; ლექსიკაზე და ლექსის ტექსტზე დამოუკიდებლად შაობა. |
კომპიუტერი აუდიო დისკი ტექსტები
|
02.10 |
4 |
ლექსები რუსულ ენაზე- სერგეი ესენინის პოეზია |
კითხვის ტექნიკის დახვეწა; გამომეტყველებითი კითხვა.
|
ლექსების ტექსტები
|
09.10 |
5 |
გრამატიკული მასალა: Имя числительное-количественные и порядковые числительные |
შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა |
დაფა, ცარცი, დასარიგებელი მასალა ინდივიდუალური სამუშაოსთვის |
16.10 |
6 |
ვიმღეროთ რუსულად სიმღერა ,,Лето’’
|
ლექსიკაზე მუშაობა; სიმღერის მოსმენა; ნაკლული ტექსტის შევსება, კითხვებზე პასუხის გაცემა; განხილვა; შინაარსის პროზაული სახით გადმოცემა. |
ლექსიკონი, აუდიო-ვიდეო, სიმღერის ნაკლული ტექსტი; კომპიუტერი |
23.10 |
7 |
სიმღერა ,, Лето’’
|
სიმღერის მოსმენა და პლიუსიან ფონოგრამაზე შესრულება, მუსიკის მასწავლებლის დახმა-რებით მუსიკის თანხლებით სიმ-ღერის შესრულება. |
კომპიუტერი ფონოგრამა ფორტეპიანო |
30.10 |
8 |
ლექსები რუსულ ენაზე- ვლადიმერ ვისოცკის პოეზია |
ტექსტზე მუშაობა, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება და კითხვებზე პასუხის გაცემა. |
ლექსიკონი ტექსტი
|
06.11 |
9 |
ლექსები რუსულ ენაზე- ვლადიმერ ვისოცკის პოეზია
|
კითხვის ტექნიკის დახვეწა, გამომეტყველებით კითხვა. სიმღერის მოსმენა |
კომპიუტერი ტექსტი
|
13.11 |
10 |
გრამატიკული მასალა Местоимение |
შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა |
დაფა, ცარცი, დასარიგებელი მასალა ინდივიდუალური სამუშაოსთვის |
20.11 |
11 |
А. С. Пушкин- Сказка ,,О рыбаке и рыбке“ |
მულტფილმის ჩვენება 1.ლექსიკაზე მუშაობა ტექსტის გაგება-გააზრების
მიზნით;
|
კომპიუტერი დაფა, ცარცი, ლექსიკონი, ზღაპრის ტექსტი;
|
27.11 |
12 |
А. С. Пушкин- Сказка ,,О рыбаке и рыбке“ |
ინტერესის გაღვივება თეატრელური ხელოვნებისადმი; როლების გადანაწილება; ტექსტზე მუშაობა; გამომეტყველებით კითხვა |
ზღაპრის ტექსტი;
|
04.12 |
13 |
А. С. Пушкин- Сказка ,,О рыбаке и рыбке“ |
ინდივიდუალური მუშაობა როლების მიხედვით. რეპეტიცია. |
|
11.12 |
14 |
,,Репка’’- русская народная сказка |
წრის სემესტრული მუშაობის პრეზენტაცია; ზღაპრის ინსცენირება. მოსწავლეთა თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება |
|
18.12 |
15 |
საწრეო მუშაობის შეჯამება |
წრის სემესტრული მუშაობის შეჯამება; მოსწავლეების მიერ გაწეული შრომის შეფასება; მონაწილე მოსწავლეთა დაჯილდოება. |
წამახალისებელი სიგელები |
25.12 |
დამატებითი ინფორმაციისათვის მიმართეთ სკოლის ადმინისტრაციას.