მიმდინარე
წლის
11
ივნისს
შედგა
ჩვენი სკოლის
X
ა კლასის მოსწავლეების ვიზიტი მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის
STEAM
კლუბ
„ჩხირკედელაში“,
რომელსაც
ხელმძღვანელობს
მასწავლებელთა
სახლის
საბუნებისმეტყველო
ლაბორატორიის
გამგე,
ექსპერტი,
საქ.უნივერსტიტეტის
მეცნიერებისა
და
ტექნოლოგიების
ელექტრონიკის
ლაბორატორიის
IDEALAB -ის
ხელმძღვანელი,
ბირთვული
კვლევების
ევროპული
ორგანიზაციის
(CERN) ATLAS-
ის
ექსპერიმენტის
კოლაბორაციის
წევრი,
პროფესორი
ნუგზარ
მოსულიშვილი.
ბატონმა
ნუგზარმა
ისაუბრა
STEAM
განათლების
მნიშვნელობაზე
-
მიმდინარე
და
მომავალი
პროექტების
შესახებ,
თუ რაოდენ დიდია ციფრული ტექნოლოგიების ინოვაციების როლი,
საქართველოში მეცნიერების, ტექნოლოგიების, სოფლის მეურნეობისა
და გარემოსდაცვითი პრობლემების მოგვარებაში.
ციფრული
ტექნოლოგიების
გამოყენებაზე
ფიზიკის
კეთებით
სწავლების
პროცესში.
მოსწავლეები დიდი ინტერესით გაეცნენ მათი თანატოლების მიერ შექმნილ
სხვადასხვა მოდელებს. მონაწილეობა მიიღეს
აქტივობებში,
მათ ბ-ნ ნუგზარის
მხარდაჭერით,
კომპიუტერული პლატფორმა მიკროკონტროლერ
Arduino-
ს გამოყენებით,
შექმნეს
პროექტები,
როგორიცაა,
შუქნიშანი,
ხმაზე
მორეაგირე
ნათურა,
RGB
ნათურის
კონტროლი
მექანიკურად
და
ავტომატურად.
2024 წლის 10 ივნისს, სკოლის დარბაზში სცენაზე წარსდგნენ მეტყველების წრის (მასწ.: მანანა თევზაძე) მოსწავლეები (მათი ნაწილი - 15 მოსწ.), რომლებმაც მათ მოსასმენად მოსულ ახლობლებს, მეგობრებსა და სკოლის მასწავლებლებს, ხმამაღლა, გამოთქმით წაუკითხეს „ვეფხისტყაოსნის“ საწყისი სტროფები. მათ კითხვას მუსიკალური თანხლება არ ჰქონია. ტექსტთან მარტოდ დარჩენილებს თავი არ შეურცხვენიათ. პირიქით, საკმაოდ მობილიზებულად, ემოციურად დამუხტულებმა თავიანთი სათქმელი ხმამაღლა განაცხადეს: თუ რა მნიშვნელობა აქვს მათთვის „ვეფხისტყაოსანს“, რა ძალისხმევა დასჭირდათ მასზე მუშაობისას, როგორი შრომით შეიძლება საუკეთესო შედეგის მიღწევა.
საუკეთესო შედეგი ძალიან შორსაა, მაგრამ ის მცირედიც, რასაც მათ მიაღწიეს, ნამდვილად იმსახურებს შექებასა და მოწონებას. დამსწრე საზოგადოებამ - პედაგოგებმა, ადმინისტრაციამ ჯეროვნად შეაფასა მათი შრომა და სამომავლოდ წარმატება უსურვა, მით უფრო, რომ განზრახულია ქორეოგრაფთან ერთად ამ თემაზე მუშაობის გაგრძელება.ღონისძიება სახელწოდებით-"მათემატიკა სცენაზე", მიზნად ისახავდა მოსწავლეთა დაინტერესებას მათემატიკით. ღონისძიებაზე წარმოდგენილი იყო ე.წ. "ოინები"-მათემატიკური გამოთვლებით ჩაფიქრებული რიცხვის გამოცნობა, ჯიბეში დამალული ნივთების ამოცნობა და ა.შ. ვფიქრობთ, ასეთი წარმოდგენებით ბავშვები სხვა კუთხით დაინახავენ მათემატიკას და ეს საგანი უფრო მიმზიდველი გახდება მათთვის. ასევე წარმოდგენილი იყო პიესა, სადაც მათემატიკის გაკვეთილის ინსცნირება მოხდა: მოსწავლეები ცდილობდნენ თავი მოეჩვენებინათ მასწავლებლისთვის, რომ მომზადებული ჰქონდათ გაკვეთილი, თუმცა ეს არ გამოუვიდათ. ბოლოს ერთ-ერთი მოსწავლე მათ დაარწმუნებს, რომ მათემატიკა ძალიან მნიშვნელოვანი საგანია და აუცილებელია სისტემატიური მუშაობა და მეცადინეობა.
პიესამ და ზოგადად ღონისძიებამ დიდი შთაბეჭდილება მოახდინა პატარა მაყურებლებზე (I, II, III კლასები). პირველკლასელებმა უმალვე გამოთქვეს სურვილი ჩართულიყვნენ მათემატიკურ „ოინებში“ და დახმარება გაეწიათ მონაწილე მოსწავლეებისათვის.
საჭიროა ყველა მოსწავლემ გაიაზროს, თუ რამდენად აუცილებელია მათემატიკის სწავლა და როგორ დაეხმარებათ მათ ეს ცოდნა არა მარტო სკოლაში, არამედ ყოველდღიურ ცხოვრებაშიც.