გასულ სასწავლო წელს გაზაფხულის სეზონზე „ტვინების ბრძოლის“ საქალაქო ტურში მონაწილე მოსწავლეებს გადაეცათ სიგელები.
პრეზენტაციები თემებზე: 1) ,,ფრაქტალები“ და 2) ,,გამოჩენილი მათემატიკოსები“
მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე წარმოგვიდგინეს ფრაქტალები როგორც თვითმსგავსი ფიგურები, რომლებიც მის თავს იმეორებენ მცირე მასშტაბით. აღწერეს ბუნებრივი ფრაქტალები, როგორიცაა: ღრუბლები, მდინარეები შენაკადებით, სანაპირო ზოლი, ელვა, ნაძვის ხის ტოტები, ფიფქები, კრისტალები, რომანესკუს ბროკოლი, გირჩი, ანანასი, ადამიანის გულ-სისხლძარღვთა სისტემა, ნერვული დაბოლოებები და ა. შ.
პირველად ფრაქტალის შესახებ მცნება შემოიღო ფრანგმა მათემატიკოსმა ბენუა მანდელბროტმა. მან ის აღწერა წიგნში "ბუნების ფრაქტალური გეომეტრია" 1977 წელს. მანდელბროტმა კომპიუტერის საშუალებით შექმნა გეომეტრიული ფრაქტალი ,,რომელსაც ღმერთის თითის ანაბეჭდი“ უწოდა. წლების მანძილზე მეცნიერებმა შექმნეს გეომეტრიული ფრაქტალები, როგორიცაა ,,სერპინსკის სამკუთხედი“, ,,სერპინსკის ხალიჩა“, ,,ჟულიას სიმრავლე“, ,,მინკოვსკის მრუდი“, ,,პითაგორას ხე“, ,,კოხის ფიფქი“ და ა. შ. თითოეული ფიგურა მის თავს უსასრულოდ იმეორებს მცირე მასშტაბით.
მოსწავლეებმა წარმოგვიდგინეს გამოჩენილი მათემატიკოსები. ჩამოაყალიბეს მათი უკვდავი თეორემები და ზედმიწევნით გადმოსცეს მათი მათემატიკური ახსნა.
პრეზენტაციებით ვცდილობთ გასაგები და საინტერესო გავხადოთ მათემატიკის საგანი. წარმოვაჩინოთ მისი კავშირი გარე სამყაროსთან და დედა ბუნებასთან. ვრწმუნდებით, რომ სადაც მათემატიკაა, იქ მხოლოდ წესრიგი და ჰარმონიაა.
პრეზენტაცია თემაზე: ,,გეოგრაფია და მათემატიკა დედამიწის ენაზე“
(მათემატიკის მასწ.: დინარა დვალიშვილი, გეოგრაფიის მასწ.: ელისო ბუცხრიკიძე)
მოსწავლეებმა პრეზენტაციაში წარმოადგინეს სახელმწიფო დროშებში ცენტრული და ღერძული სიმეტრია, რუკაზე იპოვეს შესაბამისი ქვეყნების დედაქალაქების განედი და გრძედი. გაავლეს პარალელი საკოორდინატო სიბრტყეში წერტილის კოორდინატის პოვნასა და რუკაზე წერტილის გეოგრაფიული კოორდინატების პოვნას შორის.
მოსწავლეებმა ჯგუფების მიხედვით საინტერესოდ წარმოაჩინეს რამდენი პროცენტით მეტი იყო საქართველოს ფართობი პატარა ქვეყნების (დანიის, შვეიცარიის, ნიდერლანდის) ფართობებზე.
სახაზავით გაზომეს გეოგრაფიულ რუკაზე თბილისის დაშორება საქართველოს მეზობელი ქვეყნების დედაქალაქებთან (ერევანი, ბაქო, ანკარა) და მასშტაბის საშუალებით იპოვეს რეალური მანძილი მათ შორის.
მოგვიყვეს საინტერესო ფაქტი, თუ რატომ გაჩნდა მაგელანის დედამიიწის გარშემო მოგზაურობისას ჩანაწერების ჟურნალში დამატებით ერთი დღე.
შეადარეს დედამიწის ყველაზე ღრმა წერტილი (მარიანას ღრმული) რამდენი მეტრით აღემატებოდა დედამიწის უმაღლეს მწვერვალს. (ევერესტი) რამდენჯერ აღემატება ნილოსის სიგრძე მტკვრის სიგრძეს. (რუკაზე ჩვენებით)
მოსწავლეებმა საინტერესოდ შეძლეს ამ ორი საგნის ინტეგრაცია. ინტეგრირებული გაკვეთილი აყალიბებს გუნდურობას, თანამშრომლობას და ურთიერთპატივისცემას.1- „შეგრძნებების აკვარიუმი“ - მოცემული იყო 7 თევზი, რომელთაგანაც თითოეულს თავისი შეგრძნება/გრძნობა შეესაბამებოდა. ბავშვებს უნდა წარმოედგინათ, რომ აკვარიუმი თავად იყვნენ და ფურცელზე დახატულ აკვარიუმში უნდა ჩაეხატათ ის თევზი, ან თევზები (რაოდენობაში შეზღუდულები არ იყვნენ), რომელი შეგრძნებებიც მიაჩნიათ, რომ მათში ცხოვრობენ.
2- „ემოციების ქილა“ - იმ მომენტში, იმ წუთში რა ემოციასაც გრძნობდნენ მოსწავლეები, იმ ფერად, ან ფერებად (აქაც არ იყვნენ შეზღუდულნი), უნდა გაეფერადებინათ ქილა. "შეგრძნებების აკვარიუმი" - მოსწავლეებმა გადმოსცეს ის, რაც მათში ზოგადად ცხოვრობს, ხოლო "ემოციების ქილა" - გადმოსცეს იმწუთიერი, იმ მომენტში რას განიცდიდნენ ისინი.
დავალება: გამომხმარი, უსიცოცხლო ხისათვის სულის შთაბერვა.
მოსწავლეებს სხვადასხვა ფერის ფოთლებზე უნდა გაეკეთებინათ ჩანაწერები და ამ ფოთლებით შეემოსათ უსიცოცხლო ხე. კერძოდ,
1. მწვანე ფერის ფოთლებზე უნდა დაეწერათ თავიანთი კარგი თვისებები;
2. ყვითელი ფერის ფოთლებზე - კითხვები, რაც მათ სამყაროს მიმართ აქვთ;
3. წითელი ფერის ფოთლებზე - რაც თავიანთ ცუდ თვისებად მიაჩნიათ;
4. ლურჯი ფერის ფოთლებზე - მათი ოცნებები.
ბოლოს კი ხისთვის უნდა გაეკეთებინათ ფესვები და ფესვებზე დაეწერათ ის ყველაფერი, რაც მათ ცხოვრებაში აძლიერებთ. მუშაობის დროს მოსწავლეებს ჰქონდათ სრული თავისუფლება, შეეძლოთ გამოეყენებინათ ფერადი ფანქრები ან მარკერები და ა.შ.















