„ ვინ უკეთ იცნობს ჩვენს ქვეყანას" - ეს იყოს გაკვეთილის თემა V კლასში.
თემასთან დაკავშირებით, ჩატარდა ჯგუფური მუშაობა, რომლის მიზანი იყო ცოდნის შედეგზე ორიენტირება. ასეთმა სამუშაომ ხელი შეუწყო მოსწავლეებში არსებული ინფორმაციის მყარ ცოდნად გარდაქმნას. გაზარდა მათი მოტივაცია.
მოსწავლეებმა ხალისით შეასრულეს დავალება - გამოამჟღავნეს არსებული ცოდნა და გამოვლინდა გამარჯვებული ჯგუფი. /მასწ.: იზა გარსენიშვილი/
გაკვეთილის თემა V კლასთან ბუნებისმეტყველებაში იყო - კვებითი ჯაჭვები, რომელიც გვიჩვენებს, თუ რომელი ორგანიზმი რით იკვებება და როგორ უკავშორდებიან ორგანიზმები ერთმანეთს საკვების მოხმარების მიხედვით.
გაკვეთილზე ჩატარდა პრაქტიკული მეცადინეობა - მოსწავლეებმა შექმნეს და წარადგინეს კვებითი ჯაჭვის მოდელები. /მასწ.: ხათუნა გოცირიძე/მოსწავლეებმა წარმოადგინეს პრეზენტაცია ელექტროლიზის თემაზე, სადაც დაწვრილებით განიხილეს ელექტროლიზის პროცესი, მისი მიმდინარეობის პრინციპი და პრაქტიკული მნიშვნელობა. პრეზენტაციაში ყურადღება იყო დათმობილი ელექტროლიზის პროცესების რაოდენობრივ შეფასებასა და ფარადეის კანონების დახმარებით, თუ როგორ შეიძლება ელექტროდებზე გამოყოფილი ნივთიერების რაოდენობის დადგენა.
მოსწავლეებმა თემა წარმოაჩინეს ძალიან საინტერესოდ. თითოეული მათგანი პროექტის მომზადებასა და პრეზენტაციაში აქტიურად იყო ჩართული.2022 წლის 29 აპრილს VI კლასმა წარმოადგინა პრეზენტაცია - „რენესანსიდან იმპრესიონიზმამდე“. ეს იყო კომლექსური შემაჯამებელი დავალება, რომელიც მოსწავლეებისაგან მოითხოვდა ორი მხატვრული მიმდინარეობის განხილვას:
1. აღორძინების პერიოდის ხელოვნება, რა პერიოდს მოიცავს ეს მიმდინარეობა, როდის და სად ჩამოყალიბდა. მისი მხატვრული მახასიათებლებით (ფორმა, ფერი, კომპოზიცია, პერსპექტივა, სივრცე ნახატში) და ამ ეპოქის მთავარი მახასიათებლით - ადამიანის, როგორც პიროვნების წინა ხაზზე წამოწევით.
2. იმპრესიონისტი და პოსტიმპრესიონისტი მხატვრების შემოქმედება. როდის და სად შეიქმნა იმპრესიონიზმი. ამ მიმდინარეობის ძირითადი მხატვრული მახასიათებლები( ფერი, ფორმა, კომპოზიცია ), რა ტექნიკური ხერხებით და როგორ ხატავდნენ ეს მხატვრები. რა როლი მიუძღვით მათ ხელოვნების შემდგომ განვითარებაში.
3. ამ ორი მიმდინარეობიდან, თითოეულმა მოსწავლემ ამოირჩია ერთი ხელოვანის ილუსტრაცია და დაახასიათა ხელოვნების ნიმუში ზემოთ მოყვანილი მახასიათებლების გათვალისწინებით. მოახდინა მათი მხატვრული ანალიზი. /მასწ.: ქ. თვაური/
VIII
კლასის
მოსწავლეებმა
განახორციელეს
კომპლექსური
დავალება
ფიზიკაში
,,იგლუ".
თემა:
სითბური
მოვლენები;
დავალების ფარგლებში დამუშავდა შემდეგი ცნებები:
მატერია
(სითბური გაფართოება, თბოგამტარობა), სტრუქტურა, ენერგი (კონვექცია,
გამოსხივება) ურთიერთქმედება, კვლევის მეთოდი (ცდა, ექსპერიმენტი) და
ა. შ.
კომპლექსური
დავალების
განხორციელების
პროცესში
მოსწავლეები
აქტიურად
იყვნენ
ჩართულნი,
თემასთან დაკავშირებით მათ
მოიძიეს
სხვადასხვა
საინტერესო
ინფორმაცია,
წარმოადგინეს
ფოტომასალა,
შექმნეს
მოდელები,
გააკეთეს
ანალიზი
და
წარმოადგინებს საინტერესო
პრეზენტაციები.
მოსწავლეებმა გაკვეთილის ბოლოს ისაუბრეს კომპლექსური დავალების მეთოდით სწავლების უპირატესობასა და დავალების განხორციელების პროცესში შეძენილ ცოდნა-გამოცდილებაზე.
მოსწავლეებმა პასუხი გასცეს საკვანძო შეკითხვებს: როგორ შეიძლება სხეულის ტემპერატურის შეცვლა? რატომ ვრცელდება სითბო განსხვავებულად სხვადასხვა ნივთიერებაში? და სხვა
გაკვეთილის კომპლ. დავალების პრეზენტაციამ დაგვანახა შედეგი (ინდიკატორები): სითბოს გადაცემის სახეების დახასიათება და მათ თავისებურებებზე არგუმენტირებული მსჯელობა (ფიზ. საბ. 1, 2, 3) /მასწ.: მ. გოგაძე/
IX კლასის მოსწავლეებმა სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გაკვეთილზე, შექმნეს ნამუშევარი ამერიკელი აბსტრაქციონისტი მხატვრის - ჯექსონ პოლოს სტილში. /მასწ.: ქ. თვაური/
ყოველთვის გამორჩეულია კლასის დამრიგებლების ურთიერთობა სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეებთან, მათ მშობლებთან. სასწავლო წლის დასაწყისში დამრიგებლის სამუშაო გეგმასთან ერთად, იგეგმება „სადამრიგებლო საათზე“ სასაუბრო თემები, სადაც გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ასაკობრივი ინტერესები და საკითხები. „სადამრიგებლო საათი“ ტარდება ორკვირაში ერთხელ და ის მნიშვნელოვანი კომპონენტია მოსწავლეთა აღზრდასთან დაკავშირებით.
„სადამრიგებლო საათზე“ მოსწავლეებს ეუფლებათ სრული თავისუფლების შეგრძნება - გულახდილად საუბრობენ ნებისმიერ პრობლემაზე, ნებისმიერ საჭირბოროტო საკითხებზე, საუბრობენ იმაზე, რაც მათ ხშირად აწუხებთ ან ზოგადად აინტერესებთ. ამიტომ ზოგჯერ სასაუბრო თემიდან გადახვევაც ხდება. საუბრების დროს ყველა მოსწავლეს ეძლევა საშუალება გამოთქვას საკუთარი აზრი, შეხედულება, ყურადღებით უსმენენ და ზოგჯერ რჩევებსაც კი აძლევენ ერთმანეთს. საუბრის დასასრულს მოსწავლეები რამდენიმე კითხვას წერილობით პასუხობენ და აფიქსირებენ საკუთარ მოსაზრებას.
ნივთიერებათა სიმკვრივის განსაზღვრა
VII კლასის მოსწავლეებმა ფიზიკის ლაბორატორიაში შეასრულეს პრაქტიკული სამუშაო - განსაზღვრეს სხვადასხვა ნივთიერების სიმკვრივე. მასწავლებელი ქ-ნი მაია გოგაძე.