2022 წლის 02 მაისს ისტორიისა და გეოგრაფიის მოყვარულთა კლუბი შეიკრიბა საკმაოდ მნიშვნელოვან თემაზე სასაუბროდ. შეხვედრას უძღვებოდა კლუბის ხელმძღვანელი, სკოლის ისტორიის მასწავლებელი ქ-ნი იზა გარსენიშვილი.
ნაციზმის იდეოლოგია-პოლიტიკური დანაშაული XX საუკუნე უმნიშვნელოვანესი მოვლენებით გამოირჩევა კაცობრიობის ისტორიაში. პირველი მსოფლიო ომის შემდგომ პერიოდში მსოფლიოს სხვადასხვა ადგილას ჩამოყალიბდა ტოტალიტარული სახელმწიფოები, რომელთა შორის განსაკუთრებული ძალმოსილებით გამოირჩეოდა ნაცისტური გერმანია, რომელმაც XX საუკუნის 30-იანი წლების ბოლოს მეორე მსოფლიო ომი წამოიწყო. ნაციზმის იდეოლოგიის მიზანი იყო გერმანული რასის უპირატესობის პროპაგანდა და ბრძოლა სხვა „დაბალი" რასების წინააღმდეგ. ჰიტლერის ნაცისტური იდეოლოგიის მთავარი მამოძრავებელი ძალა გახდა ანტისემიტიზმი, რომელიც პრაქტიკად აქცია და ებრაელების მასობრივად გასანადგურებლად მთელი სისტემა-„სიკვდილის ბანაკების" ქსელი შექმნა. 1942 წელს ვანზეეს ნაცისტურ კონფერენციაზე შეიმუშავეს რაიხის მტრების განადგურების ეფექტური გეგმა-გაზით მოწამვლა. დაიწყო საკონცენტრაციო ბანაკების აღჭურვა გაზის კამერებითა და კრემატორიუმებით. გეგმა მკაცრად იყო გასაიდუმლოებული. მის შესახებ საკუთარ მოსახლეობასაც კი უმალავდნენ. გეგმა სამი წლის მანძილზე სრულდებოდა და მილიონობით ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა.
ფილმი „ბიჭი ზოლიან პიჟამაში" შექმნილია ჰოლოკოსტის თემაზე (სცენარის ავტორი: მარკ ჰერმანი). ფილმში რეალურად ასახულია ნაციზმის სახე ორი პატარა ბიჭის ცხოვრების მაგალითზე.
ფილმის ნახვის შემდეგ, VII-VIII-IX კლასების მოსწავლეებმა მოაწვეს ფილმის განხილვა, დაგმეს ჰოლოკოსტი და იდეოლოგია, რომელიც ადამიანის მთავარ უფლებას-სიცოცხლის უფლებას საფრთხეს უქმნის.2022 წლის 29 აპრილს VI კლასმა წარმოადგინა პრეზენტაცია - „რენესანსიდან იმპრესიონიზმამდე“. ეს იყო კომლექსური შემაჯამებელი დავალება, რომელიც მოსწავლეებისაგან მოითხოვდა ორი მხატვრული მიმდინარეობის განხილვას:
1. აღორძინების პერიოდის ხელოვნება, რა პერიოდს მოიცავს ეს მიმდინარეობა, როდის და სად ჩამოყალიბდა. მისი მხატვრული მახასიათებლებით (ფორმა, ფერი, კომპოზიცია, პერსპექტივა, სივრცე ნახატში) და ამ ეპოქის მთავარი მახასიათებლით - ადამიანის, როგორც პიროვნების წინა ხაზზე წამოწევით.
2. იმპრესიონისტი და პოსტიმპრესიონისტი მხატვრების შემოქმედება. როდის და სად შეიქმნა იმპრესიონიზმი. ამ მიმდინარეობის ძირითადი მხატვრული მახასიათებლები( ფერი, ფორმა, კომპოზიცია ), რა ტექნიკური ხერხებით და როგორ ხატავდნენ ეს მხატვრები. რა როლი მიუძღვით მათ ხელოვნების შემდგომ განვითარებაში.
3. ამ ორი მიმდინარეობიდან, თითოეულმა მოსწავლემ ამოირჩია ერთი ხელოვანის ილუსტრაცია და დაახასიათა ხელოვნების ნიმუში ზემოთ მოყვანილი მახასიათებლების გათვალისწინებით. მოახდინა მათი მხატვრული ანალიზი. /მასწ.: ქ. თვაური/2022 წლის 29 აპრილს სამოქალაქო განათლების კლუბის წევრთა ინიციატივით, მოეწყო შაბათობა. მიუხედავად წვიმიანი ამინდისა, IX კლასის მოსწავლეებმა შეძლეს დაგეგმილი აქტივობის ნაწილობრივი განხორციელება - გაასუფთავეს სკოლის ეზოს პატარა ტერიტორია.
მათ ასევე შეუერთდნენ VII კლასის მოსწავლეებიც. როგორც ითქვა, სასკოლო პროექტის ფარგლებში წამოწყებული აქტივობა - სკოლის ეზოს გამწვანება - უნდა გაგრძელებულიყო. ასეც მოხდა, ერთ-ერთი მასწავლებლის მიერ მოტანილი ყვავილების ნერგები, ჩვენმა მოსწავლეებმა დარგეს და ამით გაალამაზეს სასკოლო გარემო.