პრეზენტაციები თემებზე: 1) ,,ფრაქტალები“ და 2) ,,გამოჩენილი მათემატიკოსები“
მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე წარმოგვიდგინეს ფრაქტალები როგორც თვითმსგავსი ფიგურები, რომლებიც მის თავს იმეორებენ მცირე მასშტაბით. აღწერეს ბუნებრივი ფრაქტალები, როგორიცაა: ღრუბლები, მდინარეები შენაკადებით, სანაპირო ზოლი, ელვა, ნაძვის ხის ტოტები, ფიფქები, კრისტალები, რომანესკუს ბროკოლი, გირჩი, ანანასი, ადამიანის გულ-სისხლძარღვთა სისტემა, ნერვული დაბოლოებები და ა. შ.
პირველად ფრაქტალის შესახებ მცნება შემოიღო ფრანგმა მათემატიკოსმა ბენუა მანდელბროტმა. მან ის აღწერა წიგნში "ბუნების ფრაქტალური გეომეტრია" 1977 წელს. მანდელბროტმა კომპიუტერის საშუალებით შექმნა გეომეტრიული ფრაქტალი ,,რომელსაც ღმერთის თითის ანაბეჭდი“ უწოდა. წლების მანძილზე მეცნიერებმა შექმნეს გეომეტრიული ფრაქტალები, როგორიცაა ,,სერპინსკის სამკუთხედი“, ,,სერპინსკის ხალიჩა“, ,,ჟულიას სიმრავლე“, ,,მინკოვსკის მრუდი“, ,,პითაგორას ხე“, ,,კოხის ფიფქი“ და ა. შ. თითოეული ფიგურა მის თავს უსასრულოდ იმეორებს მცირე მასშტაბით.
მოსწავლეებმა წარმოგვიდგინეს გამოჩენილი მათემატიკოსები. ჩამოაყალიბეს მათი უკვდავი თეორემები და ზედმიწევნით გადმოსცეს მათი მათემატიკური ახსნა.
პრეზენტაციებით ვცდილობთ გასაგები და საინტერესო გავხადოთ მათემატიკის საგანი. წარმოვაჩინოთ მისი კავშირი გარე სამყაროსთან და დედა ბუნებასთან. ვრწმუნდებით, რომ სადაც მათემატიკაა, იქ მხოლოდ წესრიგი და ჰარმონიაა.
პრეზენტაცია თემაზე: ,,გეოგრაფია და მათემატიკა დედამიწის ენაზე“
(მათემატიკის მასწ.: დინარა დვალიშვილი, გეოგრაფიის მასწ.: ელისო ბუცხრიკიძე)
მოსწავლეებმა პრეზენტაციაში წარმოადგინეს სახელმწიფო დროშებში ცენტრული და ღერძული სიმეტრია, რუკაზე იპოვეს შესაბამისი ქვეყნების დედაქალაქების განედი და გრძედი. გაავლეს პარალელი საკოორდინატო სიბრტყეში წერტილის კოორდინატის პოვნასა და რუკაზე წერტილის გეოგრაფიული კოორდინატების პოვნას შორის.
მოსწავლეებმა ჯგუფების მიხედვით საინტერესოდ წარმოაჩინეს რამდენი პროცენტით მეტი იყო საქართველოს ფართობი პატარა ქვეყნების (დანიის, შვეიცარიის, ნიდერლანდის) ფართობებზე.
სახაზავით გაზომეს გეოგრაფიულ რუკაზე თბილისის დაშორება საქართველოს მეზობელი ქვეყნების დედაქალაქებთან (ერევანი, ბაქო, ანკარა) და მასშტაბის საშუალებით იპოვეს რეალური მანძილი მათ შორის.
მოგვიყვეს საინტერესო ფაქტი, თუ რატომ გაჩნდა მაგელანის დედამიიწის გარშემო მოგზაურობისას ჩანაწერების ჟურნალში დამატებით ერთი დღე.
შეადარეს დედამიწის ყველაზე ღრმა წერტილი (მარიანას ღრმული) რამდენი მეტრით აღემატებოდა დედამიწის უმაღლეს მწვერვალს. (ევერესტი) რამდენჯერ აღემატება ნილოსის სიგრძე მტკვრის სიგრძეს. (რუკაზე ჩვენებით)
მოსწავლეებმა საინტერესოდ შეძლეს ამ ორი საგნის ინტეგრაცია. ინტეგრირებული გაკვეთილი აყალიბებს გუნდურობას, თანამშრომლობას და ურთიერთპატივისცემას.პრეზენტაცია თემაზე ,,სიმეტრია ჩვენს გარშემო“ (მასწ.: დინარა დვალიშვილი)
მოსწავლეებმა წარმოადგინეს ღერძული და ცენტრული სიმეტრია საკოორდინატო სიბრტყეში, ბრტყელ ფიგურებში: წრფე, მონაკვეთი, წრე, კვადრატი, მართკუთხედი, რომბი, წესიერი მრავალკუთხედები და ა. შ.
შეძლეს საინტერესოდ წარმოეჩინათ სიმეტრია არქიტექტურაში, ლოგოებში, სახელმწიფო დროშებში, ფერწერაში, მცენარეებში, სიტყვებში, მრავალნიშნა რიცხვების ნამრავლში, საყოფაცხოვრებო საგნებში, ადამიანის აგებულებაში, ცოცხალ ორგანიზმებში და ა. შ.
სასკოლო პროექტის ფარგლებში, მე-12 კლასის მოსწავლეები იმყოფებოდნენ გალაკტიონ ტაბიძის მემორიალურ სახლ-მუზრუმში. აქტივობის მიზანი იყო პოეტის ცხოვრებისა და შემოქმედების გაცნობა - კულტურული მემკვიდრეობის გაცნობიერება და პატივისცემა.
(მასწ.: ეკა კაციტაძე)















