2022 წლის 06 აპრილს სამოქალაქო განათლების კლუბის წევრებმა III, IV და V კლასების მოსწავლეები მოიწვიეს საკმაოდ მნიშვნელოვან თემაზე სასაუბროდ - უსაფრთხო გადაადგილება ქუჩაში. უფროსკლასელები თავიანთ პატარა მეგობრებს ესაუბრნენ იმის შესახებ, თუ რამდენადაა დაკავშირებული საგზაო ნიშნების ცოდნა და ამ ცოდნის გამოყენება ჩვენს უსაფრთხო გადაადგილებასთან.
დაისვა კითხვა - რა უნდა ვიცოდეთ იმისათვის, რომ ქუჩაში უსაფრთხოდ ვიმოძრაოთ ტრანსპორტითაც და ფეხით სიარულის დროსაც?
სამწუხაროდ, ბოლო დროს ერთმანეთის მიყოლებით რამდენიმე უმძიმესი ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა, რომელმაც იმსხვერპლა არაერთი ჩვენი მოქალაქე. იმსხვერპლა მძღოლები, ავტომანქანაში მყოფი მგზავრები, ქვეითად მოსიარულეები, ბავშვები... ბევრი მათგანი კი სამუდამოდ დაინვალიდა...რა არის ამის მიზეზი? ვინ არის დამნაშავე? - მძღოლი თუ ქვეითად მოსიარულე?..
კლუბის წევრებმა დაწყებითი კლასების მოსწავლეებს აჩვენეს რამდენიმე შემეცნებითი ანიმაციური ფილმი საგზაო ნიშნებთან დაკავშირებით. პატარები საკმაოდ საინტერესოდ საუბრობდნენ ამ თემაზე. გამოთქვამდნენ თავიანთ მოსაზრებებს, იხსენებდნენ მათთვის ცნობილ სხვადასხვა შემთხვევებს, გამოთქვამდნენ თავიანთ მოსაზრებებს იმის შესახებ, თუ ვისი გაუფრთხილებლობით იყო გამოწველი კონკრეტული ავტოსაგზაო შემთხვევა.
შეხვედრამ ცხადყო, რომ სკოლის მოსწავლეები ასაკის შესაბამისად, კარგად იცნობენ საგზაო ნიშნებს, ყოველთვის ყურადღებით კვეთენ გზას შუქნიშნისა და ზებრა გადასასვლელის დახმარებით.
შეხვედრას ესწრებოდნენ: სამოქალაქო განათლების კლუბის ხელმძღვანელი ქ-ნი ელისო ბუცხრიკიძე, კლასის დამრიგებლები და სკოლის დირექციის წარმომადგენლები.კომპლექსური დავალების შესრულება სიახლეა ჩვენი სკოლის მოსწავლეებისათვის. თუმცა მსგავსი დავალებები მუსიკასა და სხვადასხვა საგნებში მათ I სემესტრშიც წარმოგვიდგინეს.
II კლასელების კომპლექსური დავალების თემა მუსიკაში ამჯერად იყო - ბუნებრივი ხმები (მასწ.: ლელა ჩხეიძე). პირველ ეტაპზე მოსწავლეები გაეცვნენ დავალების პირობას, იმას თუ რა ევალებოდათ მათ. შემდეგ მოისმინეს წყალთან და წვიმასთან დაკავშირებული ბუნებრივი ხმები და ბუნებრივი მოვლენები. მათ შორის ნაკადულის, ჩანჩქერისა და ზღვის ტალღების ხმები. აღწერეს და დაახასიათეს თითოეული მათგანი. დამუშავდა სამიზნე ცნებები და მკვიდრი წარმოდგენები (სამიზნე ცნება- მუსიკა და ქვეცნებები - მელოდია, რიტმი, ტემპი, ხმის, ხმაურის/ბგერის თვისებები, ჟღერადობა; მკვიდრი წარმოდგენები - უხეში, მჭექარე, წკრიალა ტემბრი; მოძრავი, მშვიდი, თანაბარი, აქცენტირებული რიტმი; მელოდია მიბაძვითი ინტონაციებით; ჟღერადობა: სასიამოვნო, არასასიამოვნო; ნელი ტემპი ჩქარი ტემპი).
მეორე ეტაპზე მოსწავლეებმა მოსმენილ ხმებს მიუსადაგეს სიმბოლოები. კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის ბოლო ეტაპზე კი ჩვენმა პატარებმა არაჩვეულებრივი პრეზენტაცია წარადგინეს კლასს.დიდი ხნის პაუზის შემდეგ, 2022 წლის 01 აპრილს სკოლას ესტუმრა თოჯინური დასი სპექტაკლით - „რაც არ გერგება, არ შეგერგება!“ (ხელმძღვანელი - კ. ადეიშვილი; დრამატურგი - მ. აბრამიშვილი; მუსიკა - გ. შალვაშვილი).
სპექტაკლს ესწრებოდნენ I-IV კლასების მოსწავლეები. დასასრულს ბავშვებმა მსახიობებთან ერთად გადაიღეს სამახსოვრო ფოტოები.