სასკოლო პროექტის - „ეკლოგიური პრობლემები“ - ფარგლებში მოსწავლეებმა ისაუბრეს ტყის მნიშვნელობაზე. ტყე დედამიწისათვის, დედამიწის ეკოლოგიურ სისტემათა მთლიანი კომპლექსისათვის, გლობალური და სასიცოცხლო ფაქტორია...ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია ჟანგბადის და ნახშირორჟანგის ბალანსის დონის განსაზღვრა. ბიოსფეროში ჟანგბადის 60%-ზე მეტს გამოყოფს ხმელეთის მცენარეულობა და მისი მთავარი კომპონენტი - ტყე.
პროექტის მომზადების პერიოდში მოსწავლეებმა მოიძიეს საყურადღებო ინფორმაცია - ერთი ჰექტარი შერეული ტყე წელიწადში ატმოსფეროდან შთანთქავს 13-17 ტონა ნახშირორჟანგს და გამოყოფს 10-15 ტონა ჟანგბადს.
ასევე მოსწავლეებმა განსაზღვრეს, თუ რამდენი კგ ჟანგბადი ესაჭიროება ერთ ადამიანს წელიწადში. და რამდენი ადამიანის სამყოფ ჟანგბადს გამოყოფს წელიწადში 1ჰა ტყე. მოსწავლეებმა მარტივი გათვლებით დაადგინეს, რომ 1ჰა ტყე გამოყოფს დაახლოებით 78 - 118 ადამიანის სამყოფ ჟანგბადს.
განისაზღვრა 1 ჰა ტყე წლის განმავლობაში რამდენ ტონა (50-70 ტონა) მტვერს ფილტრავს. გამოთვალეს რამდენ ტონა მტვერს გაფილტრავს საქართველოს ტყეები მთლიანად.
/მათემატიკა - ნ. შაროვი/2022 წლის 20 აპრილს სასკოლო პროექტის ფარგლებში „ეკოლოგიური პრობლემები“ VIII კლასის მოსწავლეებმა წარმოადგინეს პრეზენტაცია ქიმიაში სახელწოდებით - „ქიმიური დაბინძურებით გამოწვეული ეკოლოგიური პრობლემები“. პრეზენტაციაზე მათ ხაზგასმით ისაუბრეს ქიმიური დაბინძურებით გამოწვეულ საკმაოდ მძიმე ეკოლოგიურ პრობლემებზე. ესაა: სითბური ეფექტი, ოზონის შრის გამოფიტვა, მჟავა წვიმები. ასევე გავეცანით გარემოს მნიშვნელოვან დამაბინძურებლებს, ნავთობი, პესტიციდები, ზედაპირულად აქტიური ნივთიერებები, მძიმე მეტალები (ტყვია და დარიშხანი), ნახშირბადის მონოოქსიდი, გოგირდისა და აზოტის ოქსიდები და სხვა. /ქიმია - თ. ბაკაშვილი/
„ბუნების ჭეშმარიტი დამცველი ის არის, ვინც ხვდება, რომ ეს ქვეყანა მამებმა კი არ გადმოგვცეს, არამედ შვილთაგან გვაქვს ნათხოვარი“ - ჯონ ოდომონი.
რატომ უნდა იზრუნო გარემოზე? გარემოზე ზრუნვა ნიშნავს თუ არა ქვეყნის კეთილდღეობაზე ზრუნვას? რატომ აქვს თითოეული მოქალაქის პასუხისმგებლობას არსებითი მნიშვნელობა გარემოს დაცვის საკითხებში და როგორ შეიძლება მეც შევიტანო წვლილი მათ გადაწყვეტაში? როგორ შეიძლება ნარჩენების სწორად მართვამ ხელი შეუწყოს ეკოლოგიური პრობლემების მოგვარება?
ამ და სხვა მნიშვნელოვან კითხვებზე გასცეს პასუხი მე-7 კლასის მოსწავლეებმა ანიმაციური ფილმების - „ნარჩენების მართვა" და „მწარმოებლის გაფართოებული პასუხისმგებლობა" -ერთობლივად ნახვის შემდეგ. /მოქალაქეობა - ე. ბუცხრიკიძე/2022 წლის 19 აპრილს, სასკოლო პროექტის ფარგლებში X კლასის მოსწავლეებმა ბიოლოგიაში წარმოადგინეს საინტერესო პრეზენტაცია თემაზე „პლასტმასის ნარჩენები“. მათ დაწვრილებით ისაუბრეს იმ პრობლემებზე, რომელიც გამოწვეულია პლასტმასის ნივთების მოხმარებითა და შემდგომ ამ ნივთების უკონტროლო გადაყრით. ამის შედეგად ბინძურდება წყალი, ხმელეთი, ჰაერი... საბოლოოდ კი მივდივართ ურთულეს ეკოლოგიურ პრობლემებთან, რაც თავს შეგვახსენებს საკმაოდ ახლო მომავალში.
პრეზენტაციამ კიდევ ერთხელ დააფიქრა ჩვენი მოსწავლეები იმაზე, რომ ყველა ჩვენგანის ვალია, რომ სწორედ დღეს ვიზრუნოთ ამ საკითხებზე და გადავდგათ რეალური ნაბიჯები პრობლემის შესაჩერებლად.
/ბიოლოგია - მასწ.: ა. მელისკაური/
სასკოლო პროექტის ფარგლებში VII კლასმა რუსულ ენაში წარმოადგინა პროექტი სახელწოდებით - „ეკოლიგიური პრობლემები ჩვენ ქალაქში." მათ გაგვაცნეს სტატისტიკური მონაცემები, ისაუბრეს ეკოლოგიური პრობლემებით გამოწვეულ ადამიანთა წუხილზე. შეადგინეს დიაგრამა, რომელიც გამოხატავს ჟანგბადის და ოზონის პროცენტულ რაოდენობას ატმოსფეროში. მოიძიეს ინფორმაცია გლობალური დათბობის შესახებ. პროექტს ჰქონდა შემეცნებითი ხასიათი - მოსწავლეებმა გაიღრმავეს ცოდნა ჩვენს პლანეტასთან დაკავშირებულ პრობლემებთან. ვფიქრობთ, მიღებული ინფორმაცია მათ დაეხმარებათ უკეთ გაიაზრონ, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია დღეს გარემოზე ზრუნვა... რა შეიძლება მოჰყვეს გარემოს დაბინძურებას... რა უნდა გაკეთდეს იმისათვის, რომ მოხდეს პრობლემის თანდათანობით დაძლევა. /ინტეგრირებული: რუსული ენა - მ. კორსაველი და მათემატიკა - ც. სოხაძე/
2022 წლის 18 აპრილს სასკოლო პროექტის ფარგლებში -„ეკოლოგიური პრობლემები“ - IX კლასმა რუსულ ენაში განიხილა თემა სახელწოდებით: „ყველას პრობლემა, ვინც დედამიწაზე ცხოვრობს...“. მოსწავლეებმა ისაუბრეს ეკოლოგიურ პრობლემებზე, მათ შედეგებსა და გადაჭრის გზებზე. პროექტი იყო შემეცნებითი ხასიათის, რამაც ბავშვებს საშუალება მისცა უფრო მეტი გაეგოთ ჩვენი პლანეტასა და მის პრობლემების შესახებ. მოსწავლეები წარმატებით გაუმკლავდნენ ამ გამოწვევას. ეკოლოგიურ პრობლემებთან დაკავშირებით შეიძინეს დიდი ცოდნა. მათ კარგად აქვთ გათავისებული, რომ ეს პრობლემა, დედამიწაზე მცხოვრები ყველა ადამიანის, ყველა ჩვენთაგანის პრობლემაა.
ვფიქრობთ, რომ მიღებული ინფორმაცია ბავშვებს დაეხმარებათ გაიაზრონ, რამდენად მნიშვნელოვანია დღეს გარემოზე ზრუნვა. /რუსული ენა - მასწ.: ნ. ჭუბაბრია/
2022 წლის 18 აპრილს სასკოლო პროექტის ფარგლებში -„ეკოლოგიური პრობლემები“ - IX კლასმა რუსულ ენაში განიხილა თემა სახელწოდებით: „ყველას პრობლემა, ვინც დედამიწაზე ცხოვრობს...“. მოსწავლეებმა ისაუბრეს ეკოლოგიურ პრობლემებზე, მათ შედეგებსა და გადაჭრის გზებზე. პროექტი იყო შემეცნებითი ხასიათის, რამაც ბავშვებს საშუალება მისცა უფრო მეტი გაეგოთ ჩვენი პლანეტასა და მის პრობლემების შესახებ. მოსწავლეები წარმატებით გაუმკლავდნენ ამ გამოწვევას. ეკოლოგიურ პრობლემებთან დაკავშირებით შეიძინეს დიდი ცოდნა. მათ კარგად აქვთ გათავისებული, რომ ეს პრობლემა, დედამიწაზე მცხოვრები ყველა ადამიანის, ყველა ჩვენთაგანის პრობლემაა.
ვფიქრობთ, რომ მიღებული ინფორმაცია ბავშვებს დაეხმარებათ გაიაზრონ, რამდენად მნიშვნელოვანია დღეს გარემოზე ზრუნვა. /რუსული ენა - მასწ.: ნ. ჭუბაბრია/
სასკოლო პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გაკვეთილზე შექმნეს საინტერესო ნამუშევარი, რომელიც უკავშირდება გლობალურ დაბინძურებას და მისგან გამოწვეულ ეკოლოგიურ პრობლემებს.
ყველას ვალია ვიზრუნოთ ჩვენს გარემოზე!
ყველას ვალია ვიზრუნოთ ეკოლოგიური პრობლემების გამოსწორებაზე!
/სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება - მასწ.: ქ. თვაური/